Hoofddorp - KvK: 66505402

FAQ

Wat moet ik doen om gebruik te kunnen maken van Uw Deelfiets?

Vul op de hoofdpagina of op de site www.donkey.bike in waar, wanneer en hoeveel fietsen u voor welke periode wenst te huren en druk op “go”. De rest volgt vanzelf. Zo makkelijk is het. Velen zijn u al voorgegaan.

Bent u niet helemaal zeker of het lukt, dan kunt u de klantenservice bellen voor ondersteuning.

Hoe vind ik mijn Deelfiets nadat ik de fiets gereserveerd hebt?

Wanneer u Uw Deelfiets hebt gereserveerd, hebben we een Deelfiets aan u gekoppeld. In  de app ziet u uzelf op de kaart Uw gereserveerde Deelfiets benaderen. Op het stuur en spatbord is de naam van Uw Deelfiets weergegeven (bv. UDF_14), die moet corresponderen met de naam in uw app. U hebt Uw Deelfiets gevonden.

Kunt u Uw gereserveerde Deelfiets toch niet vinden? Geen probleem; druk op de knop “Unlock” en Uw gereserveerde Deelfiets geeft een geluidsignaal af. Zo graag willen ze dat u Uw Deelfiets vindt.

Ik heb de app gedownload, ben ingelogd maar kan mijn Deelfiets niet vinden, waarom?

Hebt u ingelogd met hetzelfde e-mail adres waar u Uw Deelfiets mee hebt geboekt? Zo niet, dan weten we niet dat u degene bent die heeft ingelogd en hebt geboekt.

Een andere quick fix kan zijn door de kaart iets uit te zoomen, om Uw Deelfiets te vinden.

Vanaf welke leeftijd kan ik deze dienst gebruiken?

Vanaf 15 jaar kunt u gebruik maken van Uw Deelfiets.

Hoelang mag ik Uw Deelfiets gebruiken?

U kunt Uw Deelfiets boeken voor een periode van 2, 6, 12 en 24 uur. Maar ook voor meerdere dagen tot maximaal 30 dagen.

Kan ik de fiets overal mee naar toe nemen en op slot doen?

Ja, natuurlijk. Fiets overal naar toe. Fiets naar uw vergadering of pak een lekker terrasje in het park. U kunt Uw Deelfiets overal op slot doen en open maken met uw telefoon.

Draag er zorg voor dat u voor het einde van uw huurperiode de fiets op tijd in het station plaatst waar u Uw Deelfiets hebt gepakt. De volgende gebruiker kan dan ook genieten van Uw Deelfiets.

Ik betaal liever alleen met cash geld. Moet ik met de creditcard betalen?

Ja, u betaalt alleen wanneer u online Uw Deelfiets boekt. U hebt uw portemonnee helemaal niet meer nodig na uw reservering. Alleen uw telefoon.

Heb ik echt alleen een creditcard nodig om gebruik te maken van Uw Deelfiets; dus geen paspoort, geen borg, geen tegoed?

Inderdaad, we willen dat u zo snel mogelijk kan genieten van het fietsen. Uw creditcard geeft ons voldoende zekerheid.

Kan ik met één creditcard of met één telefoon gelijktijdig verschillende fietsen uit een station halen?

Ja, natuurlijk kan dit. U kunt tot wel 5 fietsen tegelijkertijd boeken met 1 creditcard of 1 telefoon. Bij de reservering wordt gevraagd om voor elke gebruiker een e-mail adres in te voeren. Wanneer ze geen telefoon hebben en dus niet hun eigen slot kunnen openen, dan vult u uw eigen e-mail adres in. U kunt dan elke fiets openen met uw telefoon.

Wat doe ik als er geen fietsen in een station beschikbaar zijn maar ik heb wel gereserveerd?

Uw voorganger heeft zoveel plezier van Uw Deelfiets, dat hij of zij Uw Deelfiets tientallen minuten te laat heeft ingeleverd dan is afgesproken. Contact kosteloos de helpdesk. Zij zullen u helpen een andere fiets te regelen of uw reservering kosteloos te annuleren.

Wat is het nummer van de klantenservice en wanneer zijn ze geopend?

U kunt ons 7 dagen per week van 8:00 tot 22:00 uur bereiken via +31 85 8885 646.

Wat als ik een defecte fiets krijg toegewezen?

Mocht uw Deelfiets onverhoopt niet goed zijn, dan kunt u de rit binnen 10 minuten kosteloos annuleren. Plaats Uw Deelfiets weer terug op dezelfde plek. Via de app kunt u een andere deelfiets pakken (mits beschikbaar).

Hoe weet ik zeker dat de huurperiode is afgelopen?

Dat is heel simpel. Wanneer u klaar bent met fietsen door de stad, zet de fiets dan terug in het station waar u begonnen bent. Sluit het slot en druk op de knop “end rental”. Volg de instructies en u bent klaar om te gaan.

Wat als de Deelfiets niet of niet correct wordt teruggeplaatst?

U plaatst Uw Deelfiets correct terug door het kettingslot minimaal door de achterband heen geplaatst te hebben en via het slot op slot te zetten. Bij voorkeur wordt Uw Deelfiets op slot gezet aan een paal of een ander vast object niet zijnde een fiets.

Wanneer u Uw Deelfiets niet in het station kan plaatsen omdat deze geheel vol is, geen nood. In overleg met de klantenservice kunt u Uw Deelfiets vlakbij het station plaatsen zonder extra kosten uiteraard.

Levert u Uw Deelfiets niet in of op een andere plek; dan is de volgende gebruiker daar niet blij mee. Vandaar hebben we hiervoor clausules opgesteld hoe we hiermee financieel omgaan.

Wat als ik het slot niet kan openen of sluiten?

Het gebeurt niet vaak maar bij sommige telefoons werkt de bluetooth niet helemaal zoals het hoort. U kunt dit helaas niet zelf zien. Zet uw bluetooth uit en aan totdat het slot wel open of dicht gaat!

Het kan ook wel eens voorkomen dat u de hendel van het slot naar beneden duwt en dat wanneer u het opnieuw probeert, het slot weer werkt. Ook dit gebeurt niet vaak, maar u weet nu wel de oplossing.

In het uiterste geval kunt u uiteraard kosteloos de helpdesk bellen.

Werkt Uw Deelfiets met alle telefoons?

De app werkt op veel telefoons maar niet allemaal.

De app werkt op de smartphones van Apple 4S en hoger met het besturingssysteem IOS versie 8 of 9.

De app werkt ook op alle telefoons met het besturingssysteem Android 4.3 of hoger.

We hebben geen wifi, kunnen we dan nog de fiets gebruiken?

Absoluut! U hebt alleen wifi nodig wanneer u de fietsen reserveert in uw hotel of op uw werk of thuis. Wanneer u Uw Deelfiets hebt gereserveerd, dan kunt u van uw gehele fietstocht genieten in offline mode.

Mijn fiets is gestolen, wat nu?

Wanneer uw fiets wordt gestolen, bel de klantenservice dan ASAP. Tevens dient u aangifte te doen bij de politie en de aangifte aan ons te mailen. Zie bij de tarieven wat uw risico is.

Moet ik eventuele wijzigingen van mijn bankgegevens melden?

Zorg er voor dat uw account gegevens altijd up to date zijn. Wanneer we voor onze dienstverlening geen geld ontvangen, moeten we in het ergste geval u een boete opleggen en u als klant royeren.

Ik zou zo graag reclame willen maken op uw Deelfiets. Hoe doe ik dit?

Tuurlijk kan dit. En de exposure in de stad is enorm. Volg deze link en lees wat allemaal mogelijk is.

Kan ik voor mijn medewerkers of klanten kortingen inkopen?

Tuurlijk kan dit. Hoe meer mensen kunnen genieten van Uw Deelfiets, hoe beter dit is. Volg deze link en lees wat allemaal mogelijk is.

Waarom heet de app Donkey Republic?

Dat is heel eenvoudig. Uw Deelfiets maakt gebruik van hun slot en techniek om het slot te openen en te sluiten. Vandaar dat we met hun samenwerken en dat de app Donkey Republic heet.